Search This Blog

Saturday, March 12, 2022

休息片刻喝杯熱咖啡,我點了一個新鮮出爐的 crossiant羊角麵包. Time for a hot coffee break and a freshly bake crossiant



 今天我們有小雪,氣溫比前幾天要低一些。是休息片刻喝杯熱咖啡的好時機。我點了一個新鮮出爐的 crossiant羊角麵包. 這女服務員告訴我,crossiant 仍然很暖. 這羊角麵包好新鮮好好吃,比那些大型連鎖咖啡店好多了,沒有可比性....他們使用的是牛油,柔軟和美味,但當然非常油膩和有大量的卡路里. 這裡已經沒有多少私人獨立的麵包咖啡店了,這就是為什麼我會去支持他們的原因..離多倫多市中心遠小小還有一少量. 我去的這個麵包店沒有花哨的裝飾,只是很簡單的鄰里風格...有點讓我想起了一些老香港麵包店..例子... ABC, 雄雞, 車厘歌夫...etc.... 哈哈...我相信大多數香港人根本不知道這些麵包餐廳店,很久很久很久咸豐年代以前, 這就是為什麼我說我是一個真正的老香港人...

🙂
Today we have light snow and temperature was a bit colder than past few day. Good time to take a short break for a hot coffee. I order a freshly bake Croissant. so fresh and nice, much better than those huge franchise coffee shops, no comparison at all. They use butter so so soft and tasty, but off course is very oily and tons of calaries...

No comments:

Post a Comment